ثبت برند

مدارک مورد نیاز ثبت برند مواد غذایی

برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی

افرادی که در عرصه تولید و بسته بندی مواد غذایی فعالیت دارند، آگاه هستند که در این سال ها گرایش به سمت ثبت برند مواد غذایی افزایش یافته است. با توجه به این موضوع که در زمان حال، نماد ها و اشخاص مختلفی فعال بوده و بزرگترین آن ها نیز به فعالیت های خدماتی مربوط می شوند، لازم به ذکر است که برند های بزرگ جهان، توسط بسته بندی مفید اجناس خود را به فروش می‌رسانند و با ثبت برند مواد غذایی که روی بسته بندی اجناس درج می شود، به اسطوره‌ای بزرگ تبدیل می شوند.

پس از فعالیت آنها اهمیت ثبت برند مواد غذایی و بسته‌بندی آنها به وضوح مشخص است. باید گفت در کنار تولید بسته بندی محصولات، ارسال محصولات برای مشتری، انبار، دپو کردن آن ها، تبلیغات و از همه مهمتر ثبت برند مواد غذایی آشکار است. در کنار یک اقدام در حوزه مواد غذایی، گستره بزرگ از مشاغل و خدمات شکل می‌گیرد و یک کمپانی را تشکیل می‌دهند. در ادامه این کمپانی باید فعالیت خود را به صورت یکتا معرفی کند و این یکتایی همان ثبت برند مواد غذایی و برند سازی است.

 

طبقات ثبت مواد غذایی

طبقه ۲۹- در این طبقه برندهای مواد غذایی چون گوشت سفید و قرمز، غذاهای دریایی و مخلفات آنها، انواع محصولات میوه، سبزیجات، انواع ژله، کمپوت، مربا، کنسروها، لبنی جات و محصولات روغنی برای ثبت و استعلام موجود است.
طبقه ۳۰- این طبقه مخصوص برند محصولات برنج چای و قهوه بوده است. انواع فرآورده‌های تولیدی مثل غلات و مقولات مرتبط با آن انواع ادویه جات و شیرینی جات است.
طبقه ۳۱- در این طبقه انواع برندهای محصولات کشاورزی، غلات، حیوانات، گیاهان، بذرها و گل ها جای می‌گیرند.
طبقه ۳۲- این طبقه انواع آب ها و نوشیدنی هایی چون آبمیوه، آب های گازدار، شربت ها و آبمیوه ها جای دارند.

 

مدارک مورد نیاز ثبت برند مواد غذایی

تصویر شناسنامه و کارت ملی و گواهی امضا از دفتر اسناد رسمی که برای تایید حساب کاربری و مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر شما را دارد.
تصویر مجوز فعالیت
در صورتی که برند انتخابی شما لاتین باشد باید کپی کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی را نیز تحویل دهید.
نمونه از برند مربوطه در ابعاد ۶×۶ سانتی متر
اگر مدارک به شخص حقوقی متعلق باشد، باید کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت به همه موارد فوق ضمیمه شوند.
وقتی مرحله استعلام و ارائه مدارک کامل شد، باید به صورت آنلاین به ثبت اظهارنامه و ثبت برند مواد غذایی خود اقدام کنید.
این را در نظر بگیرید که بهتر است برای تکمیل اظهارنامه متخصصین حاضر حضور داشته باشند زیرا عملی که برای اولین بار انجام می‌دهیم کمی دشوار بوده و باید از اشخاص متخصص دیگر در این خصوص بهره ببریم.

 

مراحل ثبت برند مواد غذایی

طبقات بالا به این دلیل معرفی شد تا اشخاص بتوانند برندهای خود را در یکی از این طبقات خاص که بیشترین تطابق را با فعالیتشان دارد، معرفی کنند.

دلیل این موضوع این است که با انتخاب لوگو، در طبقه خاص مربوطه استعلام انجام می‌شود و مشخص می‌شود که آیا لوگویی که معرفی کردید با برندی متشابه است یا خیر. اگر لوگوی معرفی شما یکتا باشد، شما می‌توانید ادامه روند ثبت برند مواد غذایی را انجام دهید.

پس از استعلام و عدم تشابه لوگوی انتخابی، باید مدارک را آماده کنید و مدارک را برای ثبت برند موادغذایی مورد نظر خود تحویل دهید.

بعد از ارسال الکترونیکی اظهارنامه پرونده برای بررسی بیشتر به دست ۳ کارشناس خبره این حوزه بررسی می‌شوند.

پس از تایید توسط ۳ کارشناس، پرونده به رئیس اداره علائم تجاری منتقل و با تایید این مقام مسئول تایید نهایی از طریق یک پیامک به شما اعلام می‌شود.

پس از این قسمت، مراحل بعدی حضوری بوده و شما باید به اداره مالکیت معنوی ثبت اسناد مراجعه کنید. در آنجا پرونده تشکیل بدهید و برند را معرفی کنید.

با پرداخت هزینه، برند خود را در دو نوبت به فاصله زمانی یک ماه از یکدیگر به نشر عمومی برسانید.

به این ترتیب برند شما به عنوان یک برند قانونی و یکتا شناخته می‌شود و از هرگونه تقلب یا کلاهبرداری از طریق برند شما در مراجع قانونی دفاع می‌شود.

در مرحله آخر پس از اتمام مراحل مذکور، به اداره مالکیت معنوی ثبت اسناد مراجعه کنید.

اگر تمام مراحل را پشت سر بگذارید ثبت برند موادغذایی شما با موفقیت انجام می‌شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *