ثبت برند

هزینه ثبت برند مواد غذایی

ضرورت ثبت برند و لوگوی مواد غذایی

با افزایش تولید مواد غذایی، رقابت بیشتری در این حوزه به وجود آمده است. همین موضوع باعث شده تا تثبیت نام برند و تبلیغات برای این محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود. بنابراین اگر به تولید مواد خوراکی مشغول هستید، حتماً باید برای ثبت برند خود اقدام نمایید. این کار به شما امکان می‌دهد بتوانید تبلیغات موثرتری انجام دهید. همچنین با ثبت قانونی برند مواد غذایی، علائم تجاری خود را از خطر سوءاستفاده احتمالی دیگران در امان می‌دارید. تفاوتی ندارد که شما کارگاهی کوچک دارید یا کارخانه‌ای بزرگ. ثبت برند مواد غذایی برای حفظ منافع مادی و معنوی شما از برندتان لازم و ضروری است. باید توجه داشت که حتی ثبت برند مواد غذایی خانگی در ایران به موفقیت افراد در بازار رقابتی این حوزه کمک شایانی می‌کند.

 

تفاوت برندینگ و ثبت برند (نام و نشان تجاری) مواد غذایی

برندینگ شامل تمام مراحلی است که از هنگام جرقه زدن ایده در ذهن شما تا ارائه محصول‌تان به بازار طی می‌شود. اما ثبت برند به انجام روال قانونی ثبت یک نام تجاری به اسم یک یا چند فرد گفته می‌شود که طی آن علامت تجاری شما، از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته خواهد شد. بنابراین، تمام فرایند نام‌گذاری شرکت و محصولات در حوزه برندینگ قرار می‌گیرد، اما قانونی کردن همه این نام‌ها در حوزه ثبت برند می‌گنجد. اگر مشکلاتی از قبیل کپی برند یا لوگوی شما پیش بیاید، تنها در صورتی قادر خواهید بود دست به اقدامات قانونی بزنید که برند خود را ثبت کرده باشید. ثبت برند مواد غذایی در ایران فرایند شفاف و مشخصی دارد که در ادامه به طور کامل آن را شرح می‌دهیم.

 

مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص حقیقی

تصویر شناسنامه و کارت ملی
کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.)
ارائه کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین)

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص حقوقی

کپی شناسنامه و کارت ملی
کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
ارائه کارت بازرگانی و کپی آن (برای ثبت برند لاتین)
کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، جواز کسب، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.)

 

مراحل ثبت برند مواد غذایی

به وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه فرمایید و مراحل زیر را در آن طی کنید:

۱. مشخصات مالک برند را تکمیل فرمایید.

۲. مدارک مورد نیاز را آپلود کنید.

۳. اطلاعات و مدارکی را که بارگذاری کرده‌اید تأیید نمایید.

۴. هزینه ثبت برند مواد غذایی را پرداخت کنید.

۵. شماره اظهارنامه و رمزی را که از طریق تلفن برای شما ارسال می‌شود دریافت کنید.

 

هزینه ثبت برند

در هنگام ثبت یک برند، هزینه ای هم به اداره مالکیت معنوی پرداخت خواهید کرد که حق الثبت نامیده می شود. این هزینه متناسب با نوع برند شما و همچنین تعداد طبقات آن برند مشخص می شود. برای برندهای حقیقی مبلغ حق الثبت 500 هزار تومان است.

در حالی که برای ثبت حقوقی این مبلغ 600رهزار تومان خواهد بود. این در حالی است که برای طبقات اضافی هم باید حق الثبت بیشتری بپردازید. برای این کار این مبلغ ده هزار تومان و برای برند حقوقی 20 هزار تومان می باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *